Jak wyeksponować produkty premium w sklepie

W świecie handlu detalicznego umiejętność odpowiedniej ekspozycji produktów jest bardzo ważna. Szczególnie gdy mowa o produktach luksusowych. Dowiedz się, jak wyeksponować produkty premium.

Ekspozytory sklepowe premium – rodzaje i przykłady zastosowań

prezentacja obuwia na stoliku szklanym

Wyobraź sobie elegancką witrynę sklepu, w której ekskluzywny zegarek nie tylko przyciąga wzrok, ale także opowiada historię wyjątkowego kunsztu i luksusu. Jak sprawić, by Klienci poczuli pragnienie posiadania takich perełek?

Ekspozycja produktów premium w sklepie wymaga przemyślanej strategii i kreatywnego podejścia.  Odpowiednio dobrane ekspozytory sklepowe podkreślają wartość oferowanych dóbr.

Wybrane rodzaje ekspozytorów

Ekspozytory na biżuterię – W przypadku salonów jubilerskich świetnym rozwiązaniem są ekspozytory na biżuterię. Podstawki z pleksi czy ekspozytory z zamszu pozwalają wyeksponować naszyjniki, bransoletki czy kolczyki. Szczególnie efektowne są ekspozytory w kształcie popiersi czy dłoni.

Stojaki na okulary – Najpopularniejsze są eleganckie stojaki z pleksi, mieszczące od 4 do 12 par okularów. W salonach optycznych sprawdzają się też metalowe ekspozytory ze złotym lub chromowanym wykończeniem, mogące pomieścić nawet 24 pary okularów. Dla kolekcji limitowanych stosuje się pojedyncze, podświetlane stojaki z możliwością regulacji kąta nachylenia.

Ekspozytory na rajstopy – W formie klasycznych stojaków obrotowych z kieszeniami na opakowania lub też noga manekina, która idealnie sprawdza się do prezentacji wybranych rajstop z kolekcji.

Ekspozytory na czapki – Do wyboru mamy specjalne wieszaki na czapki, stojaki obrotowe i chromowane zawieszki na panel.

Stojaki na obuwie – W sklepach obuwniczych wrażenie robią metalowe stojaki na obuwie w kolorze złotym lub srebrnym. Warto pamiętać też o wypełniaczach do obuwia, dzięki którym buty zachowają właściwy kształt.

Stojaki na galanterię – W przypadku torebek sprawdzają się chromowane stojaki z regulacją wysokości. Dla portfeli dedykowane są ekspozytory z pleksi.

Gdzie umieścić ekspozytory w sklepie?

ekspozycja produktów premium w szklanej witrynieLuksusowe produkty możesz umieścić w szklanych gablotach. Szkło, szczególnie hartowane o wysokiej przejrzystości, nadaje produktom ekskluzywnego charakteru i tworzy wrażenie niedostępności. Dodatkowo, szklane powierzchnie odbijają światło, tworząc efekt blasku i prestiżu.

Szyba chroni je przed kurzem i ewentualnym zniszczeniem. Dodatkowe oświetlenie LED uwypukla najważniejsze detale ekskluzywnych artykułów.

Gabloty mają zwykle wbudowany zamek, który jest zabezpieczeniem w razie kradzieży.

Produkty warto umieścić też na eleganckich stolikach sklepowych. Dzięki nim stworzysz kreatywne aranżacje ubrań, dodatków czy ekspozycję perfum. Najbardziej prestiżowo prezentują się stoliki ze szklanym, hartowanym blatem, wspartym na metalowych nogach. Popularne są także stoliki ze złotymi lub srebrnymi elementami, które dodają wnętrzu ekskluzywnego charakteru.

Jak oprócz efektywnej prezentacji produktu zdobyć uznanie Klientów

Aby zainspirować Klientów do zakupu produktów premium, skup się też na budowaniu wyjątkowej atmosfery:

Stwórz instygującą wystawę sklepową
Opowiedz wyjątkową historię związaną z produktem. Wykorzystaj elementy wizualnego merchandisingu, które budują narrację i angażują emocjonalnie potencjalnego Klienta.

Zastosuj oświetlenie akcentujące
Uwydatni ono detale i podkreśli walory produktów. W tym celu świetnie sprawdzają się oprawy punktowe. Wykorzystaj światło o odpowiedniej temperaturze barwowej, aby podkreślić naturalne kolory eksponowanych produktów.

Rozpyl w salonie unikalny, spersonalizowany zapach
Aromamarketing sprawia, że Klienci lepiej zapamiętują daną markę.  W sektorze premium często wykorzystuje się zapachy takie jak szara ambra, drewno sandałowe i piżmo. Istotne jest, aby zapach był subtelny i elegancki, współgrający z charakterem marki.

Zadbaj o doskonałą obsługę Klienta
Liczy się uprzejme podejście, umiejętność nawiązania kontaktu i pomoc w podejmowaniu decyzji. Personel powinien mieć rozległą wiedzę o produktach i umiejętność dostosowania stylu obsługi do indywidualnych preferencji Klienta. Ciekawostka: w niektórych luksusowych butikach Klient ma do dyspozycji dedykowanego sprzedawcę.

Wydziel strefę, w której Klienci mogą napić się kawy lub herbaty
W ten sposób zwiększysz komfort Klientów i wydłużysz czas spędzony w salonie. Strefa relaksu powinna być urządzona równie ekskluzywnie jak przestrzeń sprzedażowa, z wykorzystaniem wysokiej jakości mebli i dodatków.

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blogger.com
  • LinkedIn
  • Live
  • Mój biznes
  • Poleć
  • Wykop

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *